هیئت تیراندازی با کمان استان تهران

در باره فعالیتهای هیئت تیراندازی با کمان استان تهران

هیئت تیراندازی با کمان استان تهران

در باره فعالیتهای هیئت تیراندازی با کمان استان تهران

ارائه مطالب داوری در خصوص طرح و روش برگزاری مسابقات

- طرح و روش برگزاری مسابقات :


1-1-7- طرح باید از موارد زیر تبعیت کند:

1-1-1-7-طرح باید گسترده ومنظم باشد و هر فاصله ای به دقت از محلی که نقطه مرکزی هدف عمود بر زمین است تا خط پرتاب اندازه گیری شود.

اختلاف در ابعاد زمین در90،70،60 مترcm30 ± و در 50/30 متر cm15± می باشد.

2-1-1-7- خط انتظار در فاصله حداقل 5متری قبل از خط آتش تعیین می شود.

3-1-1-7- هر یک از هدفها شماره گذاری شده و با زاویه ای بین 15-10درجه از خط عمود نصب می شود. اما یک خط فرضی از هدفها با همان زاویه باید تشکیل شود.

4-1-1-7- ارتفاع مرکزهای طلائی در یک خط از سیبل ها باید همیشه مستقیم به نظر برسد.

5-1-1-7- تمام شرکت کنندگان یک رشته مسابقه باید با نوع مسابقه هماهنگ باشند. قسمت زنان در مسابقه با یک خط 5 متری از بخش آقایان جدا شده است. در مسابقات المپیک راند این خط تقریبا 10 متر است.

6-1-1-7- در صورت امکان، امکاناتی فراهم میشود تا سیبل های کافی برای اینکه بیش از 3 شرکت کننده به هر سیبل شلیک نکنند وجود داشته باشد. در صورت عدم امکان هر چهار شرکت کننده به یک سیبل شلیک می کنند.

7-1-1-7- روبروی تیراندازان درست در مقابل سیبل نقطه ای مشخص می شودو شماره ای مرتبط با سیبل روی آن ثبت میشود. روی خط آتش در صورت وجود دو شرکت کننده یا بیشتر نقاط پرتاب بیشتری تعیین میشود. حداقل فاصله cm80 بین دو شرکت کننده الزامی است و در صورت استفاده شرکت کنندگان از ویلچر، فاصله بیشتری لازم خواهد بود.

8-1-1-7- خطهایی از سمت راست خط پرتاب تا خط هدف وجود دارد و مسیرهائی را ایجاد می کند که می تواند شامل 1 یا 2 یا 3 سیبل باشد.

9-1-1-7- در مقابل خط آتش یک خط 3متری مشخص می شود (رجوع به 1-5-4-7)

10-1-1-7- وقتی امکان حضور تماشاگران وجواد دارد باید حفاظهائی تعبیه شوند تا تماشاچیان را پشت منطقه مسابقه نگاه دارد. این حفاظها در مورد 90 متری (فاصله سیبل تا خط آتش) باید در فاصله 20 متری پشت سیبل باشد و در صورت تمایل می تواند در فاصله 10متری خط آتش هم قرار داده شود. زمانیکه سیبل در فاصله30 متری به جلو حرکت داده میشود ممکن است مرزی را تقریبا 13 متری خط هدف به وجود آورد. این حفاظها حداقل 10 متر پشت خط انتطار هستند و در فاصله ایی پشت خط انتظار هستند و در فاصله ای پشت 90 متر به طوری قرار می گیرند که افراد عادی از فاصله کمتر از 50 متر پشت سیبل حرکت نکنند. چنین حفاظی باید آنقدر بلند باشند تا تیرهایی که در دور 90 متری پرتاب میشوند خارج نروند. باید ترتیبی اتخاذ شود تا به خاطر حرکت افراد پشت سیبل ها تمرکز تیرانداز به هم نخورد، بلکه باید کاری کرد که تمرکز حواس نیز داشته باشد.

11-1-1-7- در رقابتهای المپیک راند مردان و زنان در زمانهای متفاوت روز به یک هدف شلیک میکند (جداگانه ). در دورهای حذفی سیبل ها باید به صورت جفتهای نزدیک به هم نصب شوند و در دور نهایی ممکن است دو جفت سیبل در هر مسیر وجود داشته باشد.

12-1-1-7- در رقابتهای المپیک راند در کنار محل مسابقه زمین تمرین نیز برای شرکت کنندگانی که در حال مسابقه حذفی و فینال هستند وجود دارد که در آن تمرین کنند.

13-1-1-7- در رقابتهای تیمی المپیک راند یک متر پشت خط آتش خطی کشیده می شود که حداقل باید دارای پهنای cm3 باشد.

14-1-1-7- در رقابهای تیمی المپیک راند جایگاه شرکت کنندگان و مربیان پشت خط یک متر که البته دارای شماره هم می باشند آماده شده است همانتطور که در طرح موجود در کتاب 2 ضمیمه یک موجود است.

نظرات 1 + ارسال نظر
دختر بابا یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 14:15 http://www.liyla.blogsky.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد